Friday 4 August 2017

Alternativ För Kanadensisk Lager


Av alla de kanadensiska företagen, vars aktier handlar på ett börs, märkte jag att endast en handfull av dem erbjuder alternativsamtal, sätter vad som är orsaken till detta. Att inte erbjuda alternativ på sina aktier uppmärksammar aktieverket själv. Ett företag skulle vilja Det och därmed bör erbjuda alternativ handel Så varför erbjuder många kanadensiska företag inte options trading. I tittade på TSX Toronto Stock Exchange Ett företag RY, Royal Bank of Canada har alternativ på NYSE men inte på TSX så kanske det Har något att göra med TSX-utbytet själv. Skriven den 3 februari 14 på 21 35. Först innehåller din fråga ett par falska lokaler. Optioner i USA handlar inte på NYSE, vilket är en börs Du måste ha letat På en notering från en options exchange. There finns en handfull optionsutbyten i USA och medan två av dessa har NYSE i namnet, hänvisar det sig till NYSE i sig hänvisar fortfarande till börserna vanligtvis inte bestämma sig om alternativen kommer att handla för R deras aktie Börsen och andra marknadsaktörer beslutsfattare om att skapa en marknad för dem. Toronto börs TSX är också en börs Det listar inte några alternativ Om du vill se kanadensiska noterade optioner på aktier, är du Ser på fel plats. Nästa, ja, RY har listade alternativ i Kanada Här är några Visste du om Montreal Exchange MX MX är en del av TMX-koncernen, som äger både Toronto Stock Exchange TSX och Montreal Exchange. Du hittar massor av kanadensiska aktie - och indexoptionshandel på MX Om du har ett options trading-konto med en anständig kanadensisk mäklare, borde du ha tillgång till handelsalternativ på MX. Även om du funderar på att MX finns, kommer du att Konstaterar fortfarande att många kanadensiska företag inte har några listade alternativ. Enkelt mindre och eller mindre likvida aktier har inte tillräckligt med efterfrågan på alternativ, så alternativutbytena marknadsförare erbjuder inte något. Det är inte kostnadseffektivt för dem att skapa En marknad där det kommer att finnas väldigt få deltagare. Svarade den 3 februari 14 på 23 40. Företagen tas bort från optionsmarknaderna De kan varken tillåta eller förbjuda andra från att handla dem, lokala lagar trots det. Ingen nationell optionsmarknad är lika produktiv som USA S Faktum är att de flesta länder inte ens har alternativhandel. Vissa vinner inte ens möjliga alternativ utan snarare alternativliknande derivat. Fonder i Kanada är mycket mer reglerat än USA. Den här grunden på kanadensisk valbarhet visar hur mycket. Kvoterna är också mycket mindre restriktiva, så ett högt flytande litet företag kan också inkluderas där det skulle uteslutas i Kanada för att misslyckas med topp 25-regeln. Svarade den 3 februari 14 kl 23 28. Ditt svar.2017 Stack Exchange, Inc . List av kanadensiska aktier med alternativ och anständigt öppen intresse. Lista på kanadensiska aktier med alternativ och anständigt öppet intresse. Jag har arbetat med alternativ för mina investeringsportföljer för ett par år nu men mestadels med hjälp av Mina amerikanska innehav Jag gör några alternativstrategier på mina kanadensiska innehav naturligtvis men eftersom volymen är så låg måste jag vara försiktig För att jag visste vilka kanadensiska värdepapper som hade tillräckligt med volymer att handla med rimligt bestämde jag mig för att köra en skärm till Hitta en lista över alternativa bestånd och ETF-enheter som hade en anständig mängd volym Tja jag grävde runt, men varken Questrade eller RBCDI hade några verktyg för mig att göra det här - och inget annat jag hittade lät mig springa på skärmen jag ville Så vad ska man göra . Jag började med och grävde tills jag hittade slutdatumsdata som jag kunde ladda ner som ett kalkylblad. Det innehöll alla alternativ som handlades den dagen uppdelad efter kontraktsmånad och strejk och inklusive en total volym och öppen ränta för varje underliggande Tja en bra start men hur får jag det här filtreras och sorteras Det korta svaret är att börja med att manuellt arbeta med kalkylbladet för att skära ut allt utom de totala linjerna och använd sedan villkorlig formatering för att identifiera problem som saknar volym och borttagning E dem När jag gick igenom denna process tänkte jag på hur det här var helt enkelt volymen från en enda dag den 23 augusti under en låg volymperiod och hur det inte skulle vara en bra guide. Titta på data som jag tänkte på att Open Interest är en mycket bättre Indikator, så jag d arbetar med det istället Nästa gjorde jag något formelarbete för att dra ut tickersymboler, totalt OI, och sortera hela listan av OI. Så - jag bestämde med viljan att allt under 10 tusen kontrakt med öppen ränta var för tunn , Jag ville bara se saker över det numret jag slutade med att lägga till ett par problem i den mixen som inte träffade den skärmen men hade över 5k i öppen ränta och var värdepapper jag handlade eller investerade i - nämligen Telus och XFN. Det var lite arbete jag trodde att några av er kanske vill se listan med 29 värdepapper som jag slutade med - sorterade efter öppen ränta. Tala om för dina tankar, förslag eller idéer. Är 10k öppen intresse för hög eller godtycklig. Ska jag Prova 5K, eller kanske skärm med lite ot Hennes metriska. Om någon vill ha det faktiska kalkylbladet har jag delat det på Skydrive Om det inte fungerar för någon anledning, PM me. Yikes det är liten. Här är en kopipasta av de råa data. Name Ticker OpenInt iShares SP TSX 60 Index Fund XIU 17 270 XIU 372 505 Suncor Energy Inc SU 31 250 SU 93 523 Continental Gold Limited CNL 7 730 CNL 61 580 Royal Bank of Canada RY 53 290 RY 54 411 Bank of Nova Scotia BNS 52 500 Den 53 387 Bank of Montreal BMO 57 540 BMO 38 134 Kanadensiska Imperial Handelsbanken CM 75 600 CM 36 888 Toronto-Dominion Banken TD 80 500 Den 34 244 Barrick Gold Corporation ABX 37 870 ABX 33 804 Canadian Natural Resources Limited CNQ 30 850 CNQ 30 683 Yamana Gold Inc YRI 16 580 YRI 29 785 Goldcorp Inc G 39 910 G 26 087 Teck Resources Limited Cl B TCK 29 100 TCK 22.449 Kanadensisk oljesand Trust COS 21 460 COS 20.885 First Quantum Minerals FM 19 420 FM 18 037 Silver Wheaton Corp SLW 33 790 SLW 16 808 Bombardier Inc Cl B BBD 3 580 BBD 16 250 Omväg Gold Corp DGC 26 590 DGC 15,959 Potash Corporation of Saskatchewan POT 41 120 POT 15,722 EnCana Corporation ECA 21 620 ECA 15 359 Sun Life Financial SLF 23 030 SLF 14 981 BCE Inc BCE 44 420 BCE 14 851 SNC-Lavalin Group Inc SNC 36 670 SNC 12 317 TransCanada Corporation TRP 45 150 TRP 12 111 iShares SP TSX Capped Energy Index Fund XEG 16 110 XEG 11,013 Talisman Energy Inc TLM 13 270 TLM 10.568 Cameco Corporation CCO 22 800 CCO 10 343 iShares SP TSX Capped Financial Index Fond XFN 22 020 XFN 8 630 TELUS Corporation T 63 540 T 5 393. Senast ändrad av Lephturn 2012 -08-29 vid 01 58 PM. leda varför allt detta analytiska arbete. Många av alternativen på din lista bör handlas i USA, inte i Kanada alls. Lågt öppna intressen på montreal berättar aldrig hela historien när amerikanska alternativ finns också I samma underliggande. Med varje lager, så är det möjligt att se vad som händer. De flesta mäklare har bra bildskärmar av alla alternativklasser. Alla serier inkluderar öppen intresse för båda Kanada. Det finns ingen fancy studie här. Använd bara ditt blotta ögat för att se vilka ma Rket lockar volymen öppen ränta titta på alla utgångsdatum, se särskilt på januari 2013s, kanske en halv blick på 2014-talet för att se om det finns något livsblod i dem i båda länderna. En bonus är att handlare hamnar med Nej-FX-avgift-freebie-gambit US-dollar Alternativhandlare bör behålla sin kanadensiska aktie på kanadensisk eller amerikanskt konto enligt utdelningsvalutan. Det är inte så att han gradvis kommer att ackumulera utbytesfria amerikanska dollar. Eget kapital etfs inte för oss är marginalen lågvolym kandidater som Bmo, Claymore etc Den enda kanadensiska ETFS konsekvent lockar den volym vi behöver därför de öppna intressena i alternativ som vi behöver är en liten handfull ishares Namely XIU kan inte röra XIC eftersom otillräcklig volym Plus också i en utsträckning som är anständigt men inte bländande XEG, XFN även XGD Det stora problemet är att dessa ishares också har ynkliga premier. Ju större anledning att hålla de enskilda aktierna säljer sina alternativ snarare än ETF. btw Jag motsätter mig starkt någon uppfattning om att XFN försöker arbeta med sina alternativ istället gå direkt till bankerna. Färre erbjudanden finns tillgängliga. Jag har provat det här, men detsamma verkar vara sant för de stora energierna XEG Option kommer att få Av CNQ till exempel, mycket bättre avkastning än han någonsin kommer att tjäna till att arbeta med XEG. jmho Mais je le crois bien. Basiskt ville jag ta reda på vilka kanadensiska aktier hade anständiga alternativ på våra marknader. Jag måste byta ut för USD till Köp det amerikanska börsnoterade kapitalet för att handla alternativ på det Eller kan jag köpa Can listed säkerhet - få dem att anmäla det över - och handla sedan de amerikanska alternativen på det Eller jag undrar om jag kan hålla CAN-säkerhet men skriva samtal i Den amerikanska marknaden. Det andra problemet är att jag då är utsatt för valutarisker - men jag antar att om det är ett kanadensiskt företag i fråga som kommer att ta bort den mesta risken IE, då den kanadensiska dollarn går upp mot USD då värdet av RIM på Amerikanska utbytet går upp. Jag antar att jag tänkte för nationellt Se jag visste att jag skulle lära mig något genom att skicka detta och ställa frågor. Jag vill också veta det här Kan jag hålla de kanadensiska bankerna till exempel på TSE och handla alternativ på US-utbytet Skulle detta fortfarande vara tekniskt ett täckt samtal Så om alternativet Utövades Jag var bara journal aktierna till USA utbyte där de skulle kallas bort Samma med sätter Få aktier tilldelade mig och journalisera dem tillbaka till kanadensiska utbytet som hålls. Ursprungligen postat av Lephturn. Or kan jag köpa Can listas Säkerhet - få dem att anmäla det över - och handla sedan de amerikanska alternativen på det Eller jag undrar om jag kan hålla CAN-säkerhet men skriva samtal på den amerikanska marknaden. Det här har jag gjort med aktier i Silver Wheaton, som har mer Aktivitet på den amerikanska optionsmarknaden Fungerat bra Att tänka på att sälja Jan 2013 40 uppmanar det. Jag undrade också om din andra fråga, för det verkar som amerikanska premier är högre än i Montreal senast jag kollade. Det kan hända att en liten arbitrage med En köp TSX sälja NYSE alternativ strategi Känslig för stora valutafluktuationer though. Originally Postad av peterk. I vill också veta detta Kan jag hålla de kanadensiska bankerna till exempel på TSE och handel alternativ på US utbyte Skulle detta fortfarande vara tekniskt ett täckt samtal Så om Alternativet utövades Jag d bara journal aktierna till USA utbyte där de skulle kallas bort Samma med sätter Få aktier tilldelade mig och journalisera dem tillbaka till den kanadensiska utbytet som hålls. Om att skicka ett svar till lepht lagt märke till ditt inlägg Be Noga med kanadensiska banker amerikanska alternativ, volymerna ökar långsamt men det här är ett nyligen fenomen jag vet inte om likviditet i amerikanska alternativ i kanadensiska banker missar ännu lika bra som det är i montreal. i handel kanadensiska bank alternativ i montreal bara ja det Är ett ödmjukt förfarande Men jag har inte sett hur amerikanska marknaderna för dessa verkligen är bättre. I mitt nästa inlägg till lepht ska jag nämna effekt på margin när näringsidkare korsar sina aktieoptionsinnehav kan brefmargin förvärras Beror på din mäklare. Ursprungligen postat av Lephturn.1 Won t Jag måste byta ut för USD för att köpa det amerikanska börsnoterade kapitalet för att handla alternativ på det.2 Eller kan jag köpa Can listed säkerhet - få dem att journalera det över - Och handla sedan de amerikanska alternativen på det.3 Eller jag undrar om jag kan hålla CAN-säkerheten men skriva samtal på den amerikanska marknaden. Det är ganska fantastiskt att höra om dina små tvillingar och ett barn under 2. Du måste ha dina händer fulla , Men jag slår vad om att de är förtjusande utöver belief. now på dina 3 frågor mycket beror inte bara på marginalpositionen utan också på hur din mäklare skiljer amerikanska kanadensiska kontouppdelningar för marginalberäkning. När marginalen beräknas på totalt konto är allt en Breeze.2 Jag för en icke-journal, förutom när det behövs i början för att placera aktierna i valutakontot för utdelningen för att undvika mäklare. FX-avgifter på dessa utdelningar är ett annat ämne där det finns trådar om detta ämne. Den här delen av min portf är dedic Vid höga utländska kanadensiska betalare får skattekrediterna plus mycket likvida vanliga aktier oftast i både USA, USA och likvida alternativ marknader med massor av serieklasser w hej öppna intressen. once stk flyttas till sitt permanenta valutakonto, det stannar där Inte aktiva handelslager Dessa är gäss som håller på att lägga gyllene ägg Så de håller sig i sina boår året runt. Vad det innebär är att korta sålda optioner kan skilja sig från sina underliggande aktier. Investor måste hantera allt detta Om tilldelad mäklare Kommer inte automatiskt att lagra journal för leverans Men även med uppdrag behöver kunden inte oroa sig. Det finns fortfarande 2 dagar för avveckling, det är lätt att ringa mäklare för att begära att stock flyttas.3 Detta är vad jag gör i vissa fall är BCE en Bra exempel här jag håller pc långa i CAD-konto men kan välja bland båda amerikanska kanadensiska alternativmöjligheter när det är dags att sälja. argo har ett annat exempel med silver wheaton jag skulle inte säga på ett styvt sätt att alla amerikanska priser Är bättre än kanadensiska priser men det är alltid värt att titta noga på båda länderna. En sak är jag säker på, vilket är att fisket är långt, långt bättre stateside. Du kan sitta hela dagen på en båt i kanadensiska vatten, aldrig ens få en nibble. När kryssning av underliggande aktier överstiger deras möjligheter mellan olika konton, måste effekten på marginalen övervakas. Till exempel vid många mäklare som håller BCE lång i CAD-konto men säljer BCE-alternativ i US-konto innebär att de korta alternativen kommer att vara så långt som Systemet är naket I många flesta mäklarsystem kommer sådana alternativ inte att betraktas som täckta. Marginalräntorna för dessa kommer följaktligen att vara mer drakoniska, mindre gynnsamma - vad gäller valutaförskjutningens framåtverkan, berör det mig inte mycket, för jag är en Assignmentphobe Det är sant att jag ackumulerar amerikanska dollar från alternativförsäljning, men det här är alla FX-free gambitted dollars. Det är vi vad vi alla försöker få. Kredit där kredit är på grund. Jag tror att jag är Kalla den avrex skrivit upp en fin lista över kanadensiska aktier w flytande alternativ för ett tag sedan. Verkligheten är att det inte finns så många högkvalitativa canadiska utdelningsbetalare med likvida alternativmarknader Eller annars högkvalitativa kanadensiska aktier w lo utdelning eller ingen utdelning , Men alternativen har märkbart värdefulla premier att sälja. I slutet av dagen kan handlare jobba upp sin favoritlista för hand, jag föreställer att en sådan lista, för kanadensiska bestånd, inte förändras mycket. Bra gamla canadiska stodge prevails. Sell Sätta, få tilldelad, journalen över till USA-sidan är hur jag alltid gjort det. Till exempel har jag handlat Cameco ett tag och jämför CDN-volymen.10 per dag på de mest populära i USA-volymen.100 och ibland 1000s Det är ojämförligt Det tar mig 3 dagar att få mina order fyllda på kanadensiska sidan. Ursprungligen postat av humblepie. when korsning av underliggande aktier deras alternativ mellan olika konton, måste effekten på marginalen övervakas. Till exempel vid många mäklare B CE länge på CAD-konto, men att sälja BCE-alternativ i amerikanska kontot innebär att de korta alternativen kommer att vara nakna när det gäller systemet. I många flesta mäklarsystem kommer sådana alternativ inte att betraktas som täckta. Marginalräntorna för dessa kommer följaktligen att vara Mer drakonisk, mindre gynnsam. Men det betyder i ett registrerat konto det vunnit troligen tillåtet. Säkerligen inte hos RBC-DI Jag måste ringa både RBC och Questrade och se vad de säger, men jag antar att jag måste Gambit pengarna över första och bara handla det i USA, där det är lämpligt. Copyright 2017 vBulletin Solutions, Inc Alla rättigheter reserverade. vBulletin Säkerhet tillhandahållen av vBSecurity v2 2 2 Pro - vBulletin Mods Addons Copyright 2017 DragonByte Technologies Ltd. Copyright 2017 TSX Inc Reserved. TMX Group Limited och dess dotterbolag stöder inte eller rekommenderar några värdepapper som emitterats av några företag som identifierats på eller länkas via denna webbplats. Vänligen sök professionell rådgivning för att utvärdera specifika värdepapper eller ot Hennes innehåll på den här webbplatsen Allt innehåll inklusive länkar till tredje parts webbplatser tillhandahålls endast i informationssyfte och inte för handelsändamål och är inte avsett att tillhandahålla juridisk, bokförings-, skatte-, investering, finansiell eller annan rådgivning och bör inte åberopas För sådan rådgivning Synpunkter, yttranden och råd från någon tredje part återspeglar de enskilda upphovsmännen och inte godkännas av TMX Group Limited eller dess dotterbolag TMX Group Limited och det har inte föreslagits, granskat eller uppdaterat innehållet av tredje part i detta Webbplats eller innehåll på tredje parts webbplatser, och tar inget ansvar för sådan information.

No comments:

Post a Comment